Pink and Blue Abstract Artists Influencer Facebook Post Set

Co zrobić, aby nie zwariować w czasach pandemii

Przecież jeszcze chwilę wcześniej było wszystko normalnie. Normalnie na tyle, na ile da się to nazwać normalnością. Przecież chwilę temu każdy z nas miał też wyzwania, problemy, sprawy, z którymi musiał się zmierzyć. Pstryk i jesteśmy w nowej rzeczywistości. Nie dość, że zabraliśmy bagaż chwili, to jeszcze dostaliśmy nowy wielki plecak do niesienia.

Sądzę, że każdy z nas znalazł się na nieznanych wodach, w których od nowa musi nauczyć się pływać. To naturalne, że możemy czuć strach, złość, frustrację czy lęk. Zadajemy sobie pytanie co dalej, co z konsekwencjami, kiedy to się skończy? Najgorsze, że nie znajdujemy prostej i jednoznacznej odpowiedzi. Jednak każdego dnia zapalamy latarnię codzienności i ruszamy zmierzyć się z trudną lekcją pływania.
Angielski historyk, członek parlamentu Edward Gibbon mówił: “Wiatr i fale są zawsze po stronie najlepszych żeglarzy”.
Wiemy, że gdzieś w głębi nas tli się nutka nadziei i wierzymy, że będzie dobrze. Na tym chcemy oprzeć kilka wskazówek co zrobić, aby nie zwariować, a otaczający nas “wiatr” wykorzystać jako wiatr w żagle, w końcu mieszkamy nad morzem.

Zadbajmy o siebie, o naszych bliskich i zwróćmy szczególną uwagę na nasze zdrowie mentalne. Nie wiem, czy te myśli pomogą, nie mam takiej mocy, ale jeśli choć jedna myśl przyczyni się do tego, że będzie inspiracją czy wskazówką, warto było spróbować i napisać te kilka słów.
Myśl 1

Nazwij, jakiej nowej umiejętności nauczysz się lub doprowadzisz to, co robisz, do mistrzostwa. Dlaczego? To jedna z dróg, aby zająć czymś głowę, zyskać pewność siebie, pozostać aktywnym.

Myśl 2

Zwiększ poczucie kontroli nad każdym dniem. Zaplanuj dzień po dniu, aż będziesz miał zaplanowany cały tydzień. Trzymaj się planu. Dobrze spędzony, przepracowany dzień wzmocni Cię psychicznie.

Myśl 3

Nabądź nowych umiejętności wzmacniających Twoją głowę. Praktykuj medytację, techniki relaksacyjne lub bycie obecnym tu i teraz. Będzie to świetna okazja do poznania siebie głębiej. Bardziej świadome podejście do każdego dnia da Ci nową energię.

Myśl 4

Wykorzystaj media społecznościowe do łączności z bliskimi. Do kogo chciałbyś się odezwać, a nigdy nie było czasu? Do kogo chciałbyś napisać i zapytać, jak się czuje? Zrób to. Pamiętaj, dawanie lajka pod zdjęciem to nie to samo co proste słowa: jak się czujesz, co słychać? Wzmacniaj poczucie bliskości, dając siebie innym, też zawsze coś otrzymasz.

Myśl 5

Znajdź coś nowego, co zawsze chciałeś zobaczyć, dowiedzieć się więcej na jakiś temat. Poszukaj nowego hobby lub nowej pasji. Zobaczysz, że wtedy otworzą się przed Tobą nowe możliwości i poczucie spełnienia. Znajdź czas dla siebie.

Myśl 6

Nie bój się poprosić o pomoc. Każdy z nas przeżywa to, co się dzieje, na swój sposób. Często strach i lęk odsłania nas, że tracimy całą odporność. Każda sytuacja, z którą normalnie byśmy sobie poradzili, jest trudna i budzi niepokój. Skontaktuj się ze specjalistą lub porozmawiaj o tym co czujesz z kimś bliskim. To nie wstyd poprosić o pomoc i powiedzieć o swoich emocjach.

Myśl 7

Przyjrzyj się swoim pozytywnym nawykom, które sprawiają, że czujesz się dobrze. Wzmacniaj je. Może to jest poranna gimnastyka lub zdrowe śniadanie? Celebruj te momenty. Jeśli nie masz jeszcze dobrych nawyków, to dobry czas, aby właśnie teraz je nabyć. Zacznij od małych rzeczy, jeden nawyk, potem drugi. Zobaczysz różnicę w tym, jak będziesz się czuć.

Myśl 8

Znajdź zadanie, jedną rzecz, którą możesz zrobić wspólnie ze znajomymi. To może być np. raz w tygodniu spotkanie na Skype, to może być wspólne zaangażowanie się w akcję pomocową lub wspólny trening sportowy on-line. Zobaczysz, jak poczucie wspólnoty jest ważne i jak dobrze działa na Ciebie.

Myśl 9

Wybierz jeden dzień w tygodniu, w którym obiecasz sobie, że nie pojawi się w Twoim umyśle żadna negatywna myśl. Jeśli będzie Cię kusić, a pewnie będzie, to powiedz sobie, że dziś jest dzień bez narzekania. Dziś tylko pozytywne myśli. Przecież jeden dzień to niedużo. Dasz radę. Obserwuj, ile razy będziesz chciał pomyśleć negatywnie. Zobaczysz, że uda Ci się to zmienić.

Myśl 10

Lubisz gdybać, lubisz myśleć, co by było, gdyby? Wiem, troszkę bajek i tworzenia czarnych scenariuszy w myślach ponoć nikomu nie zaszkodziło. Jednak przestań to robić. Skup się na tym, co jest tu i teraz. Spróbuj mieć myśli realne bez gdybania. Fakty.

Myśl 11

Pracujesz? Zajmujesz się swoim hobby? Cokolwiek robisz, to zrób, aby efekty Twojej pracy i postępu, jaki się dzieje, były widoczne. Co to znaczy? Często nasza praca oparta jest na wiedzy. Jeśli budujemy dom, to widać jak powstaje od fundamentów po dach. Jeśli jednak codziennie piszemy umowy, rozliczamy faktury, wiele razy telefonujemy, to często nie widzimy, ile udało nam się zrobić. Postaraj się zanotować co Ci się udało, abyś widział efekty swojej pracy. Zadbaj o to, aby raz na koniec tygodnia podsumować, to co zrobiłeś. Zobacz, ile to było rzeczy, zobacz, jaki postęp udało Ci się zrobić. Zapisz to. Narysuj dom, który się składa z umów i telefonów. To jest Twoja widoczna praca. Zobacz, jak będziesz się czuł, jeśli popatrzysz na swoje dzieło.

Myśl 12

Nazwij konkretne emocje, jakie czujesz. Zwolnij głowę z myślenia. Poczuj co jest w Tobie. Nie zaczynaj zdania “myślę, że…”, tylko “czuję …..”. Pozwól sobie, aby nie reagować na te emocje, a zostać z nimi. Nazwać konkretnie co czujesz. Podejdź jak badacz, który chce coś odkryć. Daj sobie przestrzeń na te emocje.

Myśl 13

Bądź dla siebie wyrozumiały/wyrozumiała. Daj sobie czas, aby przystosować się do nowej rzeczywistości.

Myśl 14

Ćwicz regularnie. Ustal godzinę w ciągu dnia, kiedy ćwiczysz. Skorzystaj z bogactwa filmików pokazujących jak ćwiczyć w domu. Może z kimś z najbliższych zrobicie postanowienie, że codziennie ćwiczycie.

Myśl 15

Zapisz pozytywne rzeczy, które są w Twoim życiu. Zastanów się i spisz je. Jak tylko przyjdą Ci złe myśli do głowy, spójrz na to, co napisałeś.

Myśl 17

Znajdź czas dla siebie na relaks. Zacznij odpoczywać i ładować baterie.

Dodatkowo:
Jeśli szukasz więcej inspiracji, może zainteresuje Cię dołączenie do nowej grupy na Facebooku. Jest to oddolna inicjatywa. Zerknij na opis grupy. Mile widziana informacja zwrotna.

Dołącz:  https://www.facebook.com/groups/IdeaActionTank
Z pasji do życia na własnych warunkach, z chwil, w których jesteśmy obecni, z głodu do kreowania, inspirowania i projektowania oddaję w Wasze ręce —

Idea Action Tank.

Miejsce, które będzie się tworzyć razem z Wami. Tu piszemy o życiu, o doświadczeniach, o swoich nawykach oraz o tym, dlaczego warto czasem otworzyć umysł na zmiany i konstruktywną krytykę.


powered by FlashSite.pl

Facebook